خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/14 - 12:23
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
گلرو در دیدار وزیر خارجه سوریه:

ایران در کنار مردم و دولت سوریه برای گذار از اثرات سوء فاجعه انسانی رخ داده است

نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه در دیدار با وزیر خارجه این کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم و دولت سوریه برای گذار از اثرات سوء این فاجعه انسانی می ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت ، هیئت گروه دوستی پارلمانی کشورمان به ریاست عباس گلرو در ادامه سفر به سوریه، با فیصل مقداد وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.



در این دیدار عباس گلرو ضمن ابراز همدردی و ابلاغ پیام تسلیت رئیس و نمایندگان مجلس و همچنین دولت و ملت ایران به بازماندکان و خانواده‌های زلزله‌زدگان، گفت: قطعا جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم و دولت سوریه برای گذار از اثرات سوء این فاجعه انسانی می ماند.



نایب رییس گروه دوستی پارلمانی ایران - سوریه افزود: تحریم‌های یکجانبه و تروریسم اقتصادی، ناقض حقوق بین الملل و حاکمیت کشورهاست و جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم نمودن هرگونه تحریم علیه ملت شریف سوریه، حمایتهای خود را از مردم و دولت این کشور بیش از گذشته  تداوم می بخشد.



گلرو در بخش دیگری از سخنانش، اظهار داشت: علاوه بر روابط سیاسی، همکاری های پارلمانی، بخش مهمی از روابط دو کشور را شامل می شود که در این زمینه، گروه دوستی پارلمانی دو کشور به خوبی فعال است و موضوعات فیمابین را مورد پیگیری قرار می دهد.



رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان این دیدار، با اشاره به اهمیت مناسبات و همکاری های جمهوری اسلامی ایران و سوریه، بر ضرورت اجرایی سازی توافقات دو کشور در حوزه اقتصادی تأکید کرد.



 



مقداد: ایران اولین کشوری بود که کمک ها و تیم‌های امدادی خود را به سوریه اعزام کرد



فیصل مقداد در ابتدای این دیدار با قدردانی از جمهوری اسلامی ایران برای ابراز همدردی و کمک به ملت و دولت سوریه در حادثه زمین لرزه اخیر، گفت: بلافاصله پس از وقوع زلزله، ایران اولین کشوری بود که کمک ها و تیم‌های امدادی خود را به منطقه اعزام کرد.



وی با اشاره به اینکه سوریه بیش از یک دهه با بحران جدی مواجه بود، افزود: جنگ۱۲ ساله و حضور گروهک های تروریستی در سوریه، مشکلات فراوانی را برای کشور به دنبال داشته است.



وزیر امورخارجه سوریه، با یادآوری این که اقدامات یکجانبه و تحریم های کشورهای غربی مانع از ورود کمک های بشردوستانه و تجهیزات مورد نیاز، شده است، گفت: هرچند این گونه بحران ها، فرصت های جدیدی را برای ابتکار عمل محلی ایجاد می‌کند، اما چالش های فراوانی را برای مردم و دولت سوریه به همراه خواهد داشت.



وی در همین راستا اظهار کرد: همه ما می‌دانیم که هدف از این تحریم‌ها، فشار به مردم سوریه است.



 لازم به ذکر است در این دیدار ، حجت الاسلام والمسلمین مبلغی، محسن علیزاده و جعفر راستی از اعضای گروه دوستی ایران - سوریه و مهدی سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق حضور داشتند./



پایان پیام

  • کد خبر : 358382
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم